Retour à toutes les offres d’emploi

Service Desk Engineer

Description de l’offre d’emploi

Service Desk Engineer

Voor een internationaal bedrijf gelegen in de regio Mechelen ben ik opzoek naar een ervaren Service Desk Engineer.

Elk departement heeft een eigen IT organisatie maar alle (inter)nationale departementen werken nauw samen. Je zal instaan voor 2de en 3de lijns support op groepsniveau.

Als Service Desk Engineer beheer je de lokale Infrastructuur en geef je ondersteuning aan de lokale eindgebruikers.

Het bedrijf streeft ernaar om voor elk technologisch domein een klein team van specialisten te hebben, verspreid over verschillende entiteiten, dat de gegeven technologie beheert. Je zal rapporteren aan de Manager Infrastructuur of de lokale Service Desk Teamlead.

Jouw verantwoordelijkheden:

  • Dagelijks beheer van de infrastructuur
  • Bijdragen aan het verbeteren en goed verloop van de customer service
  • Best practice toepassen doorheen het gehele technische ondersteuningsproces
  • Follow up klanten
  • Samenwerken op groepsniveau voor goed gedefinieerde ICT technologische domeinen (netwerk, telefonie, werkstations, endpoint security,..)
  • Incidenten identificeren en oplossen
  • Monitoring systeem installeren en beheren voor alle bedrijf kritische ICT componenten

Technologische domeinen:
Microsoft Engineer – ervaring met:
  • Configuratie van complexe AD domeinen
  • Office 365
  • Teams
  • Server patching
  • VMWare
  • Storage solutions
  • SQL
  • Azure & on prem
  • Hardware monitoring tools
  • Backup en recovery tools
  • SCCM of Intune
Netwerk Engineer – ervaring met:
  • Netwerk architectuur, technologieën en design
  • Cisco, Meraki, Palo Alto, Xtreme network
  • Firewall
  • Monitoring tools, Trouble shooting
  • Wifi network
Sharepoint Engineer – ervaring met:
  • Configuratie and set up
  • Programmatie
  • Governance model en toegangscontrole


Jouw profiel
  • Bachelor in IT of gelijk door ervaring
  • Minstens 3 jaar ervaring als Service Desk of System Engineer, idealiter in een grote omgeving
  • Ervaring met werken in een internationale omgeving
  • Hands on ervaring met helpdesk, remote control software en goede kennis van verschillende technologische domeinen
  • Probleemoplossend, communicatief sterk, ambitieus
  • Talen: Engels (voertaal) en Nederlands
Wat kan je verwachten
  • Aantrekkelijk salaris pakket aangevuld met extra legale voorwaarden
  • Internationale omgeving met doorgroeimogelijkheden
  • Flexibele en hybride werkomgeving

Interesse in deze vacature? Stuur me jouw meest recente cv door via fmastbooms@tergos.be en dan geef ik je graag meer toelichting over het bedrijf en de functie